Till Ulle :)

Klar med sock-par nummer två och Ulle ville ha en lätt beskriving:

Jag köper 50g garn och 5 småpinnar storlek 3 1/2.
Först la jag upp 52 maskor på en pinne. 
Stickar sedan varannan rät och varannan avig ut på pinnarna: 
14 på en, så 12, 14 och 12. 
Fortsätter rät och avig i ca 3-4 cm. 
Så är det äntligen bara rät resten av socken. 
I slutet stickade jag 3 vanliga och ihop två maskor,
så tre vanliga varv.
Två vanliga och ihop två,
två vanliga varv.
och sen ihop så mycket jag klarar. 
Fäster med att dra en nål genom de sista och knyta. 

Länden bestämmer jag själv och byter bara färger när jag blir trött på den andra. 

Tror du detta funkar Ulle?


Kommentarer
Postat av: Ulle

hälarna då..hur får man till dom?

2010-02-07 @ 15:03:50
Postat av: jennie

Väldigt lätt: det är inga hälar!! :)

2010-02-07 @ 15:31:34
Postat av: Jessica

Herregud vad lätt,not! Inget för mig,tog ju en termin för ett litet stickprov i skolan...

2010-02-07 @ 16:22:31
URL: http://www.skolgatan6.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0