kökshage

Efter att jag har sått mina små söta växter i köksförnstret och ser hur dem börjar komma upp har jag fått ännu mer lust till att ha en riktig kökshage.

Men vår trädgård är inte den största så där är det absolut inte plats till mer än mina jordgubbar.

 

Men vi har ju en balkong. Som båda somrar bara har vart där, vi har bara använt den till att röka på ibland.

Så därute ska det nu bli min egna mattillverkning.

Medan Adrian var på scouterna idag så var jag på shopping. Jord och en del billiga hinkar blev det. Allt möjligt konstigt så fint blir det inte.

 

Men det viktigaste är ju att det blir gott -och det kommer det att bli.

Imorgon blir det frö-inhandling. Det ska bli kul.

 



Mina planer är:
-morötter.

-rädisor.

-sockerärtor.

-potatis.

-massa olika sallader.

-tomater.

-kryddor.

Kanske mer spännande saker om jag hittar något imorgon.

Har du något förslag på vad jag kan odla?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0