ta en kopp te

Idag blev det mörkt klockan fem, det e ju inte alls länge sen det var ljust till i alla fall elva.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det.

Har ju alltid tänkt att sommaren med ljusa kvällar är bäst.

Då har man lust att gå ut och besöka folk och hitta på roliga saker –man är pigg och glad.

Men nu känns det som att man faktiskt behöver denna mörka tiden också.

Allt blir lugnare och folk stänger in sig i sitt eget bo.

Man får liksom lov till att vila när det är höst.

Och gud så pigg man då blir sen när våren kommer.

Känns nu som att det är ganska skönt att bo här uppe i norr:

Utan höst, Mörker, slapphet och vila -> ingen pigg och superglad sommar!

Vad säger du? Har du också vart en sånn som tror att man inte gillar hösten och vintern?

Lever för de ljusa stunderna? Har du ofta tänkt på att flytta utomlands till ett varmt land?

Vad säger du nu? Har jag fått dig till att ändra mening?

 

*Ta en kopp te, tänd i brasan, kryp ner under filten med din bok nu*



Kommentarer
Postat av: Mette

kjempe flott og proff blogg. Flink du er.

2009-10-28 @ 18:43:10
Postat av: Hege

Heisann!!

Kjempeflott blogg du har lagd deg, Jennie. Har vært innom her flere ganger,men tror ikke jeg har lagt igjen noen kommentar før.

Angående innlegget ditt i dag, så vet jeg ikke helt om jeg er enig jeg. Er ikke veldig glad i vinteren jeg. Høsten elsker jeg. Men vinteren og kulda liker jeg ikke. Men sånn som høsten har vært i september, sånn skal en høst være, og den koser jeg meg med. Nydelige farger i naturen, barfrost og klar blå himmel! Måtte den bare vare lengre.... drømme

Jeg har ikke noe imot mørketiden i seg selv. Elsker å tenne masse stearinlys hjemme om kvelden og kose meg med en god bok, eller en god film med pleddet godt rundt meg. Gjerne i armkroken til min kjære!!

Ahhh - det er digg det!

Nei, nå drømmer jeg meg vist bort her =)



Stor klem til deg fra meg!

2009-10-28 @ 20:30:51
URL: http://hegeshjorne.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja, jag skulle gärna slippa hösten och vintern så min dröm är att kunna bo i ett varmt och solig land under vinterhalvåret :)

2009-10-29 @ 09:19:29
URL: http://www.pudlarna.se
Postat av: Jessica

Visste inte att du hade en blogg så det har vart svårt att kommentera;-) Nu ska jag läsa ikapp!

2009-10-29 @ 17:45:58
URL: http://www.skolgatan6.blogspot.com
Postat av: Emma Davidsson

Kul att du har en blogg!! (Det har jag också)

Nu kan jag ju tjuvläsa om vad du gör på dagarna :)

Jag älskar hösten å sen när snön kommer och vi börjar närma oss jul är det ju toppen mysigt att bo här uppe i norr och titta på alla upplysta hus med stjärnor i fönstren.

Kram

2009-10-29 @ 19:37:14
URL: http://www.emmaskeramik.blogspot.com
Postat av: marica

Jag har läst din blogg ett tag nu och gillar den skarpt!

Kram!

2009-10-29 @ 20:05:04
URL: http://maricaaberg.blogg.se/
Postat av: marica

Får jag länka till dej från min blogg? :)

2009-10-29 @ 20:34:58
URL: http://maricaaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0