tre dagar

Då är snart söndagen här med ett stort norskt dilemma.
Så stort att det till och med står på nyhetssidan:
Tre "högtider" på samma dag!!
Det är då: valentines day, morsdag och fastelavn. (typ semledagen)
hur kommer detta gå för konditorierna är det stora dilemmat.
Folk brukar ju köpa tårtor till alla hjärtans dag och morsdag. 
och bullar på fastelavn.. 
Ja, stackars folk. 

Vi firar inte alla hjärtans dag -det har vi aldrig gjort. 
Och "semlorna" i nogen e inget goda: sylt istället för mandelmassa :o
Men morsdag är ju viktig då ;)
Jag och Adrian var ute och handlade igår och jag fick gömma mig för att han skulle köpa present till mig. 
Så söt och omtänksam pojke jag har. 

Vad firar ni för något?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0