tittar på tv.

På vg.no läste jag en artikkel om att tv-titting förkortar livet:

Varje timme framför tvn ökar risken för att dö med 11 %. Cancer - 11% och hjärtproblem 18%. och om du nu ser 4 timmar om dagen ökar risken med 46%.

Så nu sitter jag faktiskt här och utmanar ödet. Det kan hända att jag inte lever när Adrian kommer från skolan, det är faktiskt 46% risk för att jag ligger här i soffan -DÖD!

Det står ingenting om varför det är så. Det står bara att det även kan gälla för andra stillasittande aktiviteter som data!! Oj, jag som har datan i knät och tv är på: Är det 92% risk då??

Och om detta stämmer: varför är det bara en liten artikkel? Varför står den på en dataskärm? Och varför hör man inte daglig om "Person funnit död på kontoret" "Hittades avliden i tvsoffan" ?

 

Kanske jag borde stänga av tvn och pcn och hellre ta en cigg -> det är iallafall inte lika farligt..


Artikkeln hittar du här.

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

hahaha. Du är ju knäpp! =o)

2010-01-12 @ 10:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0