motivation.

Hur många av er som läser detta tränar?
Tränar du?

Jag fattar inte hur man ska klara att hålla motivationen uppe.
Har hållt på sen februari nu, men en lite påskpaus. 

Men det är så jobbigt, så tråkigt, så stressigt. 
Man måste äta en viss tid före. Det kan inte vara för varrmt ute.


Och det ger mig ingenting. 
Känner mig inte bättre efter heller.
Det enda det ger mig är dåligt samvete dem gångerna jag hoppar över.

Nej, det är inte lätt utan motivation.




Har kommit så långt att jag har hoppat över min "tre-gånger-i-veckan som haft sen starten till bara två gånger.. Har lite dåligt samvete för det, men tänker att det är ju bättre än inget..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tränar inte. Skulle önska det, försöker komma i gång med cykling, men klarar inte av att fortsätta. Ingen aning om hur man ska hitta motivationen

2010-06-02 @ 15:46:37
URL: http://ml80.blogspot.com/
Postat av: Kristin

Har så mycket motivation så jag skulle lätt kunna dela med mig lite. Eller för mig är det inte motivation utan en livsstil. Jag mår inte bra om jag inte får röra på mig. Blir rastlös, irriterad och sur. Kroppen blir trött och trög. Jag tror att det är en vane sak. Jag gör det till en naturlig grej i vardagen. Ofta hänger barnen eller Fredrik med på cykel. Vi pratar om livet, skolan och allt möjligt. Har hört att man inte pratar så mycket med sina barn nu för tiden, men detta är ett perfekt tillfälle. Ingen TV eller dator som kommer ivägen. Vill man gå ensam lyssnar jag ofta på radion samtidigt. Försöka pricka in ett bra radioprogram. Brukar lyssna på P3. Då glömmer man bort att man tränar och går lite i andra tankar. Japp, det var lite tips från mig. Tjiiing

2010-06-03 @ 22:46:45
Postat av: Malin

Just nu tränar vi försäsongen med handbollen, det är både skitjobbigt och man är ganska omotiverad. Men det är alltid lika gött efteråt. Motivationen tappar man ju alltid då och då, så då får man bara försöka hänga i... Och kanske köra ännu lite hårdare? Då märker du snart att det ger resultat och motivationen kommer tillbaka =)

2010-06-06 @ 15:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0